onsdag 15 september 2010

Fram med bössan, nu jävlar ska det jagas bäver.


Äntligen så kör vi igång på riktigt.

VIK, mitt kära VIK. Äntligen på återseende, äntligen får jag känna doften av nyspolad is på nytt. Äntligen får jag lyssna till sorlet av människor som börjar fyllas på i mitt vackra tempel minuterna innan lineup. Äntligen får jag känna dofterna från kioskerna, känna korvdoften, kaffedoften, se ölpumparna i supporterpuben, se supporterdisken framför skrubben.

Äntligen får jag sätta mina fötter på den gulsvarta läktaren, svepa blicken över arenan, kanske någon man känner igen, insupa intryck, se förväntan i människors ansikten. Människor som är som mig, som älskar VIK och som under de närmaste dryga två timmarna kommer göra allt för att VIK ska gå vinnande ur den strid som är så vacker och bländande att jag ofta känner mig rörd av bara tanken att stå där och se när våra krigare sliter för varje vunnen liten centimeter.

Inte en match har jag sett i år. Inte ett endaste litet skär. Jag är hungrig på hockey, det kan jag nog milt påstå. Jag har på håll följt den eviga cirkusen, följetongen om silly seasons oberäknelighet och plötsliga vändningar. Senast nu, för någon dag sen bara, läste jag att den där Sisca som det talats så bra om under försäsongen har fått lämna Gulsvart. Jag som hade sett fram emot att få se honom med egna ögon. Men jag kommer att få se annat, ett helt nytt VIK. Även innan förra säsongen skrev jag om det nya VIK. Inför årets första nedsläpp i serien så känns VIK ännu nyare än förra säsongen. Skillnaden stavas självklart "importer".

Spännande, kaxigt men samtidigt kanske lite väl modigt. Vi får se. Jag har delade känslor om import VIK än så länge men ska ge det här laget åtminstone tio matcher innan jag drar fram stora motorsågen. Finns ingen anledning till kritik så här tidigt på säsongen och eftersom jag inte sett VIK i år så väljer jag att hålla tyst. Jag ska njuta av gulsvart skridskomusik ikväll och jag hoppas av hela mitt hjärta att bössan är laddad för nu jävlar ska det jagas bäver.

_________
Den här bloggen kommer fortsättningsvis enbart att sporadiskt uppdateras. Jag kände redan innan sommaren att den här bloggen kommer att gå på sparlåga då mitt nya arbete kräver mycket av min hockeytid som jag hade tidigare. Som sagt så har jag inte hunnit sett en match ännu vilket tyder på att det kommer bli mindre av den varan i vinter. Men min kärlek till VIK blomstrar fortfarande och den här bloggen kommer att ryta till en hel del i vinter, det kan jag nog lova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du är tillbaka mannen;) Nu kör vi!!!

Anonym sa...

Väl talat och kul att du är tillbaka.

Forza Gulsvart!

Anonym sa...

Bloggen kan ju börja med att "ryta till" om herr nyutsedd lagkapten. I princip det första han gör är att skippa premiären (där vi redan saknar kvalité i form av Lindh) för att dra iväg till landets baksida och göra nån form av tester till polisen... Tror han att detta är någon jävla amatörförening eller? He´s the fucking capitano!

Anonym sa...

Ta med kameran ikväll.

SÖDRA SKA KOKA!