torsdag 1 april 2010

Mötet om min framtid.

För historik - läs blogginlägget precis innan detta.

Uppe i Melkerhusets trångbodda kontorskomplex hittar jag tillslut UbeUs - företaget som sträckt ut sin hand mot mig och erbjudit mig spons för min högst amatörmässiga och ideella verksamhet. Jag måste säga att jag fortfarande är en smula konfunderad och chockad, men jag känner mig givetvis hedrad över detta.

Jag tackade.

NEJ.

Givetvis.

Av flera skäl. Jag kan tyvärr inte garantera ett 100%igt engagemang hädanefter då jag skaffat mig ett arbete som kräver mycket av min tid. Jag har tidigare haft en stolhet i att min sida är och förblir fri från all reklam som inte rör VIK eller oss supportrar. Penispiller, sportBH:ar eller multumediaföretag gör detsamma samt att jag inte vill skriva under någon som helst kontroll eller press.


Därmed blev prosessen kort däruppe. Jag bestämde mig i hissen upp då det dåliga samvetet började göra sig påmind. En sponsrad sida skulle kräva mer utav mig än vad jag var beredda att lägga ner. Att skaffa mig en ny layout skulle kosta många tusen i konsultarvode, för att inte tala om resekostnader med hotell samt de priser som UbeUs lovade sponsra till tävlingarna.
Jag bara kunde inte tacka ja.

Ni får dras med samma gamla jag ett tag till.
Var det ett dåligt eller bra beslut?
Vad säger ni?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Man skall följa sitt hjärta och magkänslan,det gjorde du.Bra gjort
MVH
GurkLasse

BJ sa...

Starkt

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska tycka om ditt beslut vännen.

Man kan ju inte låta bli i att undra hur det kunde ha blivit om du hade tackat ja.

Ställde du några motkrav eller likande överhuvudtaget innan du fattade beslutet?

Vill absolut inte klanka ner på ditt beslut men är dock nyfiken och tveksam till ifall du verkligen har tänkt efter riktigt noga och ställt dem rätta frågorna.

Johan sa...

aprilskämt, givetvis..

Anonym sa...

Starkt av dig att gå din egen väg!
Bra killen.
Klart det inte är ett aprilskämt vore ju patetiskt att skämta om något sådant!

Anonym sa...

Jag läser denna blogg för att den är bäst sen att du tackar nej till ett sånt här erbjudande och kör på som vanligt gör att jag kommer att följa din blogg ännu mera. Du gör din grej och det är därför det blir så bra.

737276 sa...

En liten sökning på "UbeUs Västerås" på Google hittar endast den här bloggen? Vad kan vi lära oss av det? :D

Klas sa...

Företaget är en bluff jag kollade upp det men jag hade tänkt att ge dig ett riktigt erbjudande.
Har följt den här bloggen från nystart och tycker att den är superbra!
Hör av dig om du är intresserad.
Du kan nå mig på nummer
0730027211
MVH

/Klas W.

Anonym sa...

Bra att du tackade nej. Idrott skall vara ren ifrån smutsiga företagspengar!

Anonym sa...

Du skulle väl behöva både penispiller och sportbehå så jag fattar inte att du tackade nej?

Anonym sa...

Va !! Var det aprilskämt ?? Bra blåsning om det stämmer ;)
MVH
GurkLasse